مقالات آرشیو خبر ها
بازیكنانِ یووه كه شما آنها را نمی‌ شناسید! (گمنامانِ بیانكونری چه كسانی هستند؟)

بازیكنانِ یووه كه شما آنها را نمی‌ شناسید! (گمنامانِ بیانكونری چه كسانی هستند؟)

باورش سخت است اما یووه 61 بازیكن دیگر نیز به جز ستاره‌های كنونی كه همه آنها را كمابیش می‌شناسیم در این فصل دارد كه نامشان به خاطر انتقال قرضی با باشگاه‌هایی دیگر به هیچ عنوان شنیده نشده است.

 

یك لیست بیست و پنج نفره به همراه رد كردن نام چند بازیكن از primavera (اشاره به تیم جوانان یووه) ، فهرستی جمع و جور را تشكیل داده كه در كنار لیستِ 10 نفره كادر فنی، پُرتره‌ای از یوونتوس در فصل 2015‐2016 را نشان می‌دهد.

 

اما بخشی كه در این خصوص همواره كمتر مورد توجه قرار گرفته، لیست طولانی بازیكنان قرضی باشگاه یوونتوس است كه جمع آنها با بازیكنان اصلی آماری نزدیك به عدد 100 را نشان می‌دهد.

 

شاید جالب باشد بدانید در فهرست بسیار طولانی بازیكنان قرضی یووه در این فصل 61 نام به چشم‌ می‌خورد كه این تعداد در مقایسه با سایر باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های این فصل سری آ تقریباً دو برابر است. برای تشریح بیشتر به آمار بازیكنان قرضی.

 

باشگاه‌های ایتالیا در این فصل نگاهی می‌اندازیم:

 

كیه‌وو 28 / ناپولی 27 / رم 25 / اودینزه 23 / میلان 21 / آتالانتا 19 / اینترمیلان 18 / سمپدوریا 17 / فیورنتینا 16 / تورینو 15 / پالرمو 15 / لاتزیو 11 / جنوا 11 / هلاس ورونا 8 / بولونیا 7 / ساسوئولو 5 / امپولی 5 / كارپی 0 / فروزینونه 0.

 

در میان این لیستِ بلند بالا؛ 38 ایتالیایی، 2 اسپانیایی، 2 رومانیایی و 2 سوئیسی به چشم می‌خورند. همچنین بازیكنانی از كشورهای شیلی، لیختن‌اشتاین، هلند، برزیل، ایسلند، آلبانی، لیتوانی، كلمبیا، نروژ، فرانسه، ساحل‌عاج، مراكش، سنگال و گینه نیز در این فهرست جای گرفته‌اند.

 

وقتی به این بازیكنان نیز دقت می‌كنیم به یافته‌های جالب توجه‌ای می‌رسیم. مثلاً اینكه یووه 9 دروازه‌بان را تحت تملك خود دارد و در خط دفاعی نیز 15 مدافع دیده می‌شود. در بخش میانی زمین نیز این لیست 18 هافبك در خود جای داده و 17 بازیكن در پست فوروارد نیز خودنمایی می‌كنند.

 

اما شاید یكی از كنجكاوی‌ها، یافتنِ پاسخی برای این سؤال باشد كه آیا در میان این لیست بازیكنی سرشناس و یا با حداقلِ شهرت دیده می‌شود؟ جواب البته به میزان پیگیری و شناخت بازیكن هر كدام از ما بستگی دارد اما بازیكنانی در این لیست دیده می‌شوند كه كمی دقت، بیانگر آشنایی نامشان برای برخی از ما است:

 

نیكولا لئالی:

 

دروازه‌بان جوان این فصل فروزینونه كه در بیشتر دیدارهای این تیم نیز حاضر بوده است. هنوز هم میان برخی از تیفوسی‌های یووه بر سر اینكه این دروازه‌بان 23 ساله توانایی جانشینی سوپر جی‌جی را دارد را یا نه اختلاف است. اما 61 گل‌خورده فروزینونه‌ی قعرنشین كه حاصل هنرنمایی لئالی (22 بازی) و ماسیمو زاپینو (گلر دیگر فروزینونه در این فصل) است را نمی‌توان دید و سقوط بازیكن سابق تیم‌ملی ایتالیا در رده‌های مختلف سنی (به جز بزرگسالان) به حضیض را متوجه نشد.

 

پائولو دی‌چلیه‌:

 

هافبك چپ‌پا و 29 ساله یووه كه از سال 2007 همواره یكی از بهترین‌ها برای انتقال قرضی به باشگاه‌های مختلف بوده است. او هم‌اینك در حال گذارندن فصلی ناموفق در باشگاه المپیك مارسیِ فرانسه است.

 

لوكا مارونه:

 

او را هم حتماً بسیاری از شما به خاطر دارید. هافبك بیست و شش ساله یووه كه در نیم فصل اول به كارپی و نیم فصل دوم عازم هلاس‌ورونا شد. عدم استفاده ثابت از او در این دو باشگاه باعث شده او نیز در دسته «ناكامانِ سرشناسِ قرضی! » قرار بگیرد.

 

كینگزلی كومَن:

 

هرقدر مرور برخی از اسامی كمی ناامیدمان می‌كند اما كینگزلی كومَن از این قاعده خود را مستثنی می‌كند. او آنقدر در مونیخ هوادار پیدا كرده كه كمتر كسی حتی در تورین امیدی به بازگشت او دارد. 30 بازی و 6 گل زده آماری قابل قبول برای این سیه‌چرده‌ی 19 ساله است. گلزنی او در دیدار بایرن در مقابل یووه را حتماً یادتان نرفته...

 

مائوریتزیو ایسلا:

 

مدافع راست‌پا و شیلیایی یكی دو فصل قبل‌تر یووه را احتمالاً همچنان در یاد دارید. او كه به همراه دی‌چلیه این فصل میهمان تیم سرشناس بندر مارسی شده است بر خلاف همتای ایتالیایی‌اش روزهای به مراتب بهتری را در فرانسه سپری می‌كند.

 

اگر یك خوره‌ فوتبال به تمام معنا باشید، شاید چند نام دیگر نیز در فهرست قرضی‌های یووه در این فصل نظرتان را جلب كند. «هُرور مگنوسن» مدافع جوان تیم ملی ایسلند، «مارسل بوچِل» هافبك تیم ملی لیختن‌اشتاین و «ویكینتاش اسلیوكا» پدیده بیست ساله تیم ملی لیتوانی نمونه‌های خوبی از این گروه بازیكنان هستند.

 

مقاصد این انتقالات قرضی نیز به نوبه خود جالب توجه است. از باشگاهی در پایین‌ترین دسته رقبت‌های فوتبال در ایتالیا گرفته تا تیم‌هایی در لیگ‌ِ كشورهای مجارستان، بلژیك، لیختن‌اشتاین، مالت، قبرس در این فهرست به چشم می‌خورند. در سوی دیگر نیز البته لیگ كشورهای همچون: اسپانیا، هلند، آلمان و فرانسه نیز دیده می‌شوند.

 

اگر جزو آن دسته هستید كه معتقدند میان این نفرات در صورت وجودِ بازیكنی با كیفیت هیچ كوله‌باری جمع و هیچ بازیكنی به مقصدی دیگر فرستاده نمی‌شد شاید نیاز باشد كمی به سیاست ترانسفرینگ باشگاه یوونتوس به خصوص در طول 3 دهه اخیر و خبر قرار گرفتن نام یووه در میان 10 باشگاه سودآور جهان كه از سوی دو هفته‌نامه اقتصادی و معتبر «فوربِس» بیاندازید تا شاید كمی دیدگاه‌تان تعدیل شود.

 

پروسه كشف استعدادهای جوان و گمنام از نقاط مختلف جهان توسط تیمی ویژه، انتقال قرضی آنها برای كسب تجربه و قرار گرفتن در شرایط بازی در سطوح بالا، انتقال آنها به سایر تیم‌ها و استفاده از برخی از آنها در تیم اصلی یووه بخشی لاینفك از پروسه این دِپارتمان در باشگاه یووه محسوب می‌شود. (نگارنده شاهد فروش دفترچه‌های حاوی برنامه‌ها و سیاست‌های چند باشگاه از این حیث در دنیا از جمله: آژاكس، بارسلونا، رئال مادرید، منچستر یونایتد، یوونتوس از طریق ارتباط با باشگاه‌های مبدأ برای استفاده در باشگاه‌های كشورهای در حال توسعه بوده است.)


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: